W tym roku nasza szkoła dołączyła do międzynarodowego projektu „Krokus”, którego celem jest zapoznanie uczniów z tematyką Holokaustu, rozbudzenie w nich świadomości niebezpieczeństw i zagrożeń wiążących się z dyskryminacją, uprzedzeniami, fanatyzmem, nietolerancją i uwrażliwienie na krzywdę drugiego człowieka. W przedsięwzięciu biorą udział uczniowie szkół z całego świata, jest już ich ponad 50 tysięcy.
27 października uczennice z klasy 1Tf pod opieką p. Katarzyny Kowalko posadziły cebulki żółtych krokusów, które szkoły otrzymują od Irlandzkiego Towarzystwa Edukacji o Holokauście – inicjatora projektu. Zakwitają one jako jedne z pierwszych kwiatów, zapowiadając nadejście wiosny. Upamiętniają półtora miliona żydowskich dzieci i tysięcy dzieci innych narodowości, ofiar II wojny światowej, które na ogół nie mają swoich mogił. Żółte krokusy sadzone przez uczniów mają wymiar symboliczny. Nawiązują do nakazu nazistów, który upokarzał Żydów na terenie okupowanej Polski, a dotyczył konieczności noszenia przez nich na ubraniu żółtych gwiazd Dawida i białych opasek z niebieską gwiazdą.
Krokusy są również zwiastunami nadziei, budzącego się życia, przypominają światełka rozjaśniające mroki zimy lub płomyki zniczy, które zapalamy, by zaświadczyć o naszej pamięci i łączności z tymi, którzy odeszli.
W bibliotece szkolnej została przygotowana gazetka informująca o celach i założeniach projektu oraz wystawka książek o Holokauście i II wojnie światowej.