pracować jako recepcjonista, pracownik służby pięter w hotelu,
podjąć pracę w dziale obsługi klienta w nowoczesnej firmie,
prowadzić własną działalność gospodarczą,
kontynuować naukę na każdym kierunku studiów lub wybrać studia ściśle związane z zawodem wyuczonym w technikum: hotelarstwo, turystyka, marketing i ekonomia, zarządzanie.
w trakcie nauki zdobędziesz umiejętności:
sprawnej obsługi klienta w hotelu, biurze podróży,
wykorzystywania komputera w pracy hotelarsko-turystycznej,
posługiwania się językiem obcym zawodowym (angielskim, niemieckim lub rosyjskim),
tworzenia zasad i programowania produktu turystycznego oraz planowania kosztów imprez turystycznych,
pracy biurowej i obsługi rachunkowej firmy,
współpracy w zespole.
Praktyki zawodowe są organizowane przez szkołę w renomowanych hotelach białostockich i województwa podlaskiego.
wymagamy od Ciebie:
otwartości w kontaktach z ludźmi,
komunikatywności,
zdolności językowych i organizacyjnych,
miłej aparycji,
zainteresowania zawodem,
umiejętności kierowania zespołem,
odpowiedzialności, samodzielności,
życzliwości, uprzejmości,
uczciwości i dyskrecji,
spostrzegawczości i podzielności uwagi.
Zewnętrzny egzamin zawodowy dla zawodu technik hotelarstwa jest przeprowadzany na terenie szkoły, a uzyskany dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe honorują kraje UE.
KWALIFIKACJA:
K1. Planowanie i realizacja usług w recepcji (T.11) Egzamin w połowie kl. III K2. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelowe (T.12) Egzamin I sem. kl. IV
PRZEDMIOTY NA KIERUNKU TECHNIK HOTELARSTWA:
przedmioty ogólnokształcące:
polski
angielski
niemiecki/rosyjski
wiedza o kulturze
historia
wiedza o społeczeństwie
podstawy przedsiębiorczości
geografia
biologia
chemia
fizyka
matematyka
informatyka
wychowanie fizyczne
edukacja dla bezpieczeństwa
zajęcia z wychowawcą
religia/etyka
wychowanie do życia w rodzinie
przedmioty w zakresie rozszerzonym
angielski
geografia
przedmioty uzupełniające
historia i społeczeństwo
moduły zawodowe i jednostki modułowe:
Prowadzenie hotelarskiej działalności usługowej Prowadzenie obiektu świadczącego usługi hotelarskie Planowanie i realizowanie działań marketingowych Wykonywanie prac związanych z rezerwacją usług i obsługą gości w recepcji Rezerwowanie usług hotelarskich Obsługiwanie gości w recepcji Posługiwanie się językiem obcym w recepcji Obsługiwanie gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie Utrzymywanie czystości i porządku w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie Przygotowywanie i podawanie śniadań Świadczenie usług dodatkowych Posługiwanie się językiem obcym podczas obsługi gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie Praktyki zawodowe* Wykonywanie prac związanych z utrzymaniem czystości i porządku Wykonywanie prac związanych z obsługą konsumenta Wykonywanie prac związanych z organizacją usług dodatkowych
kwiecień 2018r. – kolejnym hotelem odwiedzanym w ramach akcji „Z hotelami za pan brat” był piękny, butikowy hotel czterogwiazdkowy- Hotel Branicki. Zlokalizowany w bocznej uliczce blisko rynku zachwycił nas nie tylko unikalnymi wnętrzami, ale przede wszystkim serdeczną i miłą atmosferą. Pani recepcjonistka z uśmiechem na twarzy przywitała nas już od progu i doświadczyliśmy na własnej skórze, jak ważne jest pierwsze wrażenie w obsłudze gościa. (zdjęcia 17)
kwiecień 2018r. – tym razem przyszedł czas na hotel Ibis Styles. Czy wiecie, że hotel ma aż 129 pokoi i 13 sal konferencyjnych i jest pierwszym hotelem sieciowym w naszym regionie? My to już wiemy, bo dostaliśmy garść cennych informacji na temat pracy w takim obiekcie. Hotel- wyjątkowo barwny a personel- szczególnie miły! Naprawdę dobra lekcja profesjonalnego hotelarstwa J (zdjęcia 15)
kwiecień 2018r. – sezon wiosna 2018 uważamy za rozpoczęty!!! startujemy z akcją „Z hotelami za pan brat”. Pierwsze kroki skierowaliśmy do hotelu „ESPERANTO”. Mogliśmy na chwilę stanąć za ladą recepcyjną i wczuć się w recepcjonistów. Zostaliśmy oprowadzeni po hotelu, odwiedziliśmy przykładowe pokoje hotelowe, sale konferencyjne, jak również rzadko odwiedzane pomieszczenia magazynowe. Na deser odwiedziliśmy „Centrum Informacji Turystycznej” przy ul. Kościelnej. Każdy dobry recepcjonista powinien udzielać profesjonalnych informacji turystycznej. (zdjęcia 16)
kwiecień 2018r. – Targi „Dobry Zawód – Pewna Przyszłość” były okazją do zaprezentowania oferty edukacyjnej naszej Szkoły. Po raz pierwszy hotelarze przedstawili efekt kilkumiesięcznej pracy czyli film edukacyjny pt. „Niezbędnik Hotelarza”. (zdjęcia 10 + film Niezbędni Hotelarza)
marzec-kwiecień 2018r. – w ramach projektu „Dobry zawód- fajne życie” hotelarze kilka razy gościli gimnazjalistów, którym zaoferowano uczestnictwo w różnorodnych warsztatach. Każdy z gości mógł nauczyć się: układania ręczników w różne wzory np. słoń, paw, zając, zakochane łabędzie, kwiatek a także zdobienia w owocach i warzywach a także dekorowania stołów. Nie ma to jak…. własnymi rękoma wyczarować coś…. (zdjęcia 9)
luty 2018r. – hotelarka i mechatronik reprezentują Szkołę na Politechnice Białostockiej w półfinale konkursu „Poznaj swoje prawa w pracy”.(zdjęcia 8)
luty 2018r. – warsztaty z układania ręczników czyli żeby nie było nudno w łazience. Umiejętność przydatna każdemu, bo ręczniki ułożone w ciekawe wzory ozdobią nie tylko łazienkę.(zdjęcia 7)
styczeń 2018r. – warsztaty z carvingu czyli dzieło sztuki na talerzu. Z owoców i warzyw można wyczarować cuda a zainteresowani tym uczniowie dowiedli, że cuda te są w zasięgu ich ręki. (zdjęcia 6)
grudzień 2017r. – uczymy się zdobić drinki i okazuje się, że wyobraźnia uczniów nie zna granic 🙂 (zdjęcia 5 )
grudzień 2017r. – HUUUUUUURA!!!!! mamy GRANT! nasz projekt pt. „Niezbędnik Hotelarza” został zakwalifikowany do realizacji . Przed nami kilka miesięcy ciężkiej pracy (zdjęcia 4)
listopad 2017r. – program „Otwarta firma – biznes przy tablicy” czyli spotkania z ciekawymi i pełnymi pasji pracownikami – tym razem z branży hotelarskiej. Gościem była menadżer Hotelu SANTANA w Białymstoku. Były to bardzo ciekawe zajęcia, podczas których pani menadżer przedstawiła ofertę hotelu oraz wskazała czynniki wpływające na sukces rynkowy przedsiębiorstwa. Dodatkowo uczniowie poznali innowacje pojawiające się w branży hotelarskiej. Szczególne zainteresowanie wzbudziła informacja o możliwości odbycia praktyk a także podjęcia pracy w hotelu SANTANA. (zdjęcia 13)
listopad 2017r. – „Europejski Tydzień Umiejętności Zawodowych”- hotelarze aktywnie prezentowali swoje umiejętności i kompetencje zawodowe natomiast za odbyte staże zagraniczne otrzymali Certyfikaty Europass- GRATULACJE I BRAWO!!!! (zdjęcia 3)
październik 2017 r. – uczniowie hotelarstwa z klasy 2 wraz z nauczycielami zwiedzali Białystok. Przewodnikami tej wycieczki byli nasi uczniowie, którzy samodzielnie opracowali jej plan. Oprowadzili nas po naszym mieście ukazując go w bardzo atrakcyjnej odsłonie. Wspólnie zobaczyliśmy w Parku Planty nasze słynne „Praczki” oraz „Psa Kawelina”. Historyczną stronę Białegostoku poznaliśmy, kierując się w stronę Rynku Kościuszki, następnie przeszliśmy do Zespołu Bazyliki Archikatedralnej Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Pałacyk Gościnny Branickich, gdzie zachwycaliśmy się pięknymi wnętrzami w stylu barokowym. Zwiedzanie Białegostoku zakończyliśmy na wizytówce naszego województwa – Pałacu Branickich. Odwiedziliśmy tu m.in. Muzeum Historii Medycyny i Farmacji i z perspektywy tarasu podziwialiśmy przepiękne ogrody. Pełni wrażeń powróciliśmy z naszej wyprawy z gotowymi planami kolejnych eskapad.…(zdjęcia 14)
październik 2017r. – grupa hotelarzy i mechatroników przystępuje do projektu „Centrum Kompetencji BOF- kompleksowy model wsparcia i modernizacji systemu kształcenia zawodowego na terenie Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego” i bierze udział w konkursie o grant 5000zł. przedstawiając swój projekt pt. „Niezbędnik Hotelarza” (prezentacja i zdjęcia 2)
październik 2017r. – startujemy ze szkolnym etapem konkursu „Poznaj swoje prawa w pracy” (zdjęcia 1)
W październiku 2017r. pięcioro uczniów naszej szkoły (trzech hotelarzy i dwóch mechatroników) zgłosiło swój projekt badawczo-wdrożeniowy do międzyszkolnego konkursu w ramach projektu „Centrum Kompetencji BOF- kompleksowy model wsparcia i modernizacji systemu kształcenia zawodowego na terenie Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego”. Pomysł dotyczył stworzenia filmu edukacyjnego pt. „Niezbędnik Hotelarza”. Po zaprezentowaniu swojego pomysłu przed kilkuosobową komisją, uczniowie z niecierpliwością oczekiwali na werdykt. W grudniu 2017r. wszystko było już jasne – MAMY GRANT- nasz projekt został zatwierdzony do realizacji. W ciągu kolejnych trzech miesięcy zespół ciężko pracował przy nagrywaniu filmików tematycznych i montowaniu jednego filmu dydaktycznego. Owocem trzymiesięcznej pracy jest film pt. „Niezbędnik Hotelarza” zamieszczony poniżej.
Szkoła zawodowa, technik hotelarstwa…, hmm… czy na pewno to dobra droga, czy dobrze zrobię jak pójdę w tym kierunku?
Z pewnością, jeśli znalazłeś się w tym miejscu nękają Cię takie myśli. Chcielibyśmy Cię w kilku mocnych argumentach przekonać, dlaczego warto z nami rozpocząć przygodę!!!!
Po pierwsze: wybierając zawód technik hotelarstwa nie zamykasz sobie drogi na zbudowanie solidnych podwalin pod dalsze kształcenie. Zdobywasz nie tylko zawód, ale oprócz tego możesz kontynuować naukę na studiach wyższych, bo maturę masz w kieszeni.
Warto wiedzieć:
W trakcie nauki zdobywasz 2 kwalifikacje zawodowe:
T.11. Planowanie i realizacja usług w recepcji
T.12. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
Te kwalifikacje dają Tobie tytuł technika hotelarstwa.
Po drugie: Już podczas nauki masz możliwość uczestniczenia w życiu zawodowym podczas licznych praktyk i stażów zarówno krajowych jak i zagranicznych. Dzięki temu poznajesz pracę w hotelarstwie, prezentujesz swoją osobę i pracodawca już podczas nauki może zaproponować Ci pracę.
Warto wiedzieć: podczas nauki już od 2 klasy masz elementy kształcenia dualnego, czyli np. jeden dzień w tygodniu spędzasz w hotelu i uczysz się tam zawodu zamiast w szkole. Odbywasz również miesięczne praktyki i staże zagraniczne w najlepszych hotelach (Hotelu Branicki, Hotelu Ibis, Hotelu Silver, Hotelu Leśnym, Hotelu Santana, Hotelu Villa Tradycja, Hotelu pod Herbem, w licznych hotelach w Niemczech)(zdjęcia 11)
Po trzecie: Nie samą nauką człowiek żyje – podczas kształcenia staramy się tak aranżować Twój czas i zajęcia, by nauka stawała się przyjemnością. Poprzez zabawę, scenki sytuacyjne, wcielanie się w różne role nabywasz trwale wiele umiejętności, które z pewnością wykorzystasz w życiu dorosłym. Przygotowujemy liczne imprezy integrujące naszą młodzież jak również otwierające na społeczności lokalne. Pamiętaj jednak, że to miejsce te staje się wyjątkowe dzięki Tobie.
Po czwarte: Od dziewięciu lat przyszli hotelarze wyjeżdżają na miesięczne staże zagraniczne do Niemiec a od przyszłego roku również do Portugalii. Miesiąc poza domem uczy samodzielności, umiejętności budowania relacji z innymi ludźmi a przede wszystkim pozwala na zajęcie się kreowaniem własnej kariery zawodowej. Podczas stażu każdy jego uczestnik poznaje pracę hotelarza „od podszewki” i konfrontuje swoje wyobrażenia i oczekiwania z rzeczywistością. W ciągu cyklu edukacyjnego, każdy uczeń hotelarstwa ma możliwość skorzystania z tej oferty. Atrakcyjność jej jest tym większa, że wiąże się z uzyskaniem przez każdego młodego stażystę Certyfikatu Europass, otwierającego drogę do międzynarodowej kariery zawodowej. (zdjęcia 12 ale jeszcze nie ma)
Po piąte: Kończąc naukę na kierunku technik hotelarstwa możesz pracować jako w następujących branżach:
branży hotelarskiej (jako recepcjonista, specjalista ds. marketingu, specjalista ds. sprzedaży, kelner, pokojowa)
branży organizacji czasu wolnego (jako animator czasu wolnego, jako organizator atrakcji dodatkowych, jako „wedding planner” (przy organizacji i koordynacji imprez weselnych) w agencjach weselnych,
branży samorządowej, w referatach zajmujących się m.in. hotelarstwem, turystyką i rekreacją, stowarzyszeniach i fundacjach związanych z tą branżą
w branży marketingowej
Ponadto: nauczyciele kształcący w zawodzie, to ludzie z pasją i z doświadczeniem w zawodzie, którzy pracowali w wielu hotelach na różnych stanowiskach i w szeroko rozumianej branży turystycznej.
Jeśli jesteś otwarty, lubisz kontakt z ludźmi i cenisz sobie przyjazną atmosferę, zapraszamy Cię do nas.